LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under juni 2008

Av Linn - 30 juni 2008 17:22

Åker till ånge på ons, tåget på tis var fullbokat. Är hos mormor vi har vart till vetrinären och fått medicin till Grynet. Regnigt här. Hejsvejs

Av Linn - 30 juni 2008 17:17

Åker till ånge på tis, ska till tandläkare. Nu ska jag på utflykt med båten. Grynet inget bättre. Halvklart väder, 16c Var på stan igår Hejsvejs

Av Linn - 27 juni 2008 17:48

Grynet sjuk, ska in till vet. på måndag kl 15. Ska sova hos mormor nu till veckan. Ligger & solar på studsmattan, varmt väder här. Hejsvejs!

Av Linn - 25 juni 2008 15:10

Hej nu ska vi se om det här blir rätt. Jag provar nämligen att skriva från mobilen. Skulle se om det fungerar så att jag kanske kan skriva lite ifrån stugan. Hejsvejs!

Av Linn - 23 juni 2008 14:09

Gäsp* Har nyss vaknat, var uppe länge igår kväll.  Det är kallt ute, bara 17 c, och jag som hade tänkt ta ut marsvinen idag, det är för typiskt. Ialla fall så hade jag det väldigt skoj i Hudik, på midsommarafton så hade vi som vanligt Champange frukost, mamma(Och pappa lite) hade gjort en massa gott, tyvärr kunde inte jag äta pg av att jag fått den där nya tandställningen >:( I år bjöd vi dock bara Morfar, Krisina, Erling & Birgitta eftersom vi inte har haft någon kontakt med de andra på typ 2 år eller nåt. Fick tyvärr inte så mycket Campange, bara ett halvt glas :/ På lördagen kom Gustav och Emelie men de stannade bara över dan. På torsdag så ska vi ev. sjösätta båten, äntligen! Då slipper vi åka i morfars gamla sega eka, haha. Hoppas på att pappa hjälper mig med att bygga en liten stuga uppe i skogen, har alltid viljat haft en liten stuga där så att jag kan få vara för mig själv när jag t.ex lyssnar på musik eller läser. Tänkte också att man kunde ha den att sova över i med kompisar eller att fly till när man bara vill vara ensam. Men vi får väl se hur det blir med den saken. Här kommer en bild på en liten del av midsommar firandet. Hejsvejs!

Av Linn - 23 juni 2008 00:10

Hejsan, idag eller rättare sagt ikväll kom jag hem från stugan, ska stanna här tills på onsadg då jag åker ner med pappa igen. Har haft det väldigt roligt, ska nog lägga ut lite bilder imorgon på när vi hade Champange Frukost på Midsommarafton. 

Hejsvejs! 

Av Linn - 17 juni 2008 12:48

Ikväll så åker jag till stugan, det innebär alltså att jag inte kommer att kunna skriva här på ganska länge. Ska försöka övertala pappa att ta med sin bärbara dator men det är nog en väldigt liten chans tyvärr. Har funderat på att köpa en egen bärbar dator till stugan men på ett sätt så vill jag inte ha den, det är så lätt att fastna vid den och sitta hela dagen. Hmm, får fundera på det där. Tycker i.af att det ska bli kul att åka till stugan, synd att mamma inte kan följa med bara, men hon kommer ju på torsdag. Fast jag längtar inte till Torsdag... det är ju då jag ska till tandläkaren :/

Annica ringde just, hon ska komma över en sväng, tänkte att vi kanske kunde kolla på filmen som mamma och jag köpte igår. Men nu måste jag skynda mig att packa och fixa till mig, eller i.af byta om, sitter fortfarande i pjamas och mogonrock, haha. Ha det bra, Hejsvejs!

Av Linn - 16 juni 2008 15:20

Yes, nu har det äntligen det varma vädret kommit tillbax! Har varit ute med marsvinen hela dagen, provade att sätta ner Lotta med de andra marsvinen och det gick faktiskt riktigt bra i början, sedan hoppade Lee på henne och det blev ett litet slagsmål och då fick jag flytta Lotta till en egen bur igen men som sagt så gick det bra i början. Har tagit in allihopa nu, var rädd att de skulle äta ihjäl sig ;) De bara äter och äter och när de vilar så äter de samtidigt. När jag har marsvinen fritt i vardags rummet så får jag ha stenkoll på dom eftersom det står en stor blomma där som de rusar till så fort de tror att jag inte ser :/ Förut stog blomman i ett annat rum så då hade jag marsvinen där själv och jag kollade till dom ibland. Den dag som pappa hade ställt dit blomman hade jag marsvinen där fritt, visste inte att pappa hade ställt dit blomman och jag såg den inte heller. När jag kom tillbax så var marsvinen borta, men så hörde jag ett knastrande ljud som kom bakom stolen och när jag kollade där så såg jag marsvinen och en halväten blomma. Som tur så var den inte giftig, men den kanske inte är så himla fin längre eftersom den bara har halva blad. ;) Har varit med om en liknande situation när min kompis Annica var med, hade marsvinen fritt nere då de hade tuggat i sig´lite av en annan blomma. Det var ganska länge sedan så jag ringde mamma på jobbet så att hon kunde kolla om blomman var giftig men det var den inte, men det kunde svida i munnen en stund efteråt stog det. Här kommer en bild på när Lotta & Jag har "dragkamp":


 

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards