LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under maj 2009

Av Linn - 28 maj 2009 21:01

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, inte bara tänka att jag ska göra det. Kom inte i säng för ens halvtolv igår heller, hur blir det så? Kommer alltid på en massa saker som jag måste göra efter klockan slagit tio. Men ikväll blir det ändring! Har redan pjamas på ;)


Har varit en ganska tråkig dag, men det är ju torsdag så jag hade inte förväntat mig något annat. Har varit och tränat på gymmet ikväll också. Imorgon ska jag till sundsvall och ta bort stygnen på Grynet och hämta upp mormor som ska komma till konfirmationen.


Puss & Kram  /Linn


Av Linn - 27 maj 2009 21:52

Jag har ingen aning om vad jag kommer att få i födelsedagspresent! På konfirmationen kommer jag antagligen att få pengar. Men på födelsedagen har jag sagt att jag vill ha presenter. Ska bli spännande att se vad jag får :)


Ångrar att jag inte köpte det ljusbruna nagellacket på stan i helgen, men får väl köpa det nästa helg, då ska jag även köpa parfym och rosa läppstift. Längtar redan!


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 27 maj 2009 19:53

Idag känns allt mycket bättre. Igår gick jag runt med plågande huvudvärk och var ledsen men nu idag ser allt lite ljusare ut. Har väl inte varit någon bra dag direkt men den har blivit bättre nu på eftermiddagen. Hade tänkt gå och lägga mig tidigt ikväll då jag inte somnat före tolv någon gång denna vecka.


Har nyss duschat, och gjorde en riktig inpackning av håret. Mitt hår är fruktansvärt slitet just nu, ska toppa det snart. Har oxå haft i en massa spraybalsam då det är väldigt torrt.


Verkar ha haft någon slags vattenbrist för jag har varit törstig hela dagen. Nu har jag druckit 8 glas vatten och hoppas på att jag inte ska bli törstig något mer idag.


Nu ska jag hjälpa mamma med håret, men återkommer.


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 26 maj 2009 15:51

Ville bara ni skulle veta. Orkar inte prata om det, orkar inte tänka på det.

Av Linn - 23 maj 2009 13:57

Har ju letat efter ljusblått nagellack överallt men hittar inget. Det finns bara i mörkblått, silver, turkos eller babyblå färger, jag vill ha en stark ljusblå färg men det finns ju ingenstarns! Och igår när jag var på Lindex så hittade jag ett alldeles underbart ljusbrunt nagellack, men funderar på om det verkligen är snyggt när det väl är påmålat?


Iaf så var jag ju i stan igår och det inhandlades två T-shirts, ett par pjamasbyxor och en bok. Det var finväder hela dagen igår, fast det blev kallt när solen gick i moln. Idag har det varit supervarmt ända tills nu då det blivit molnigt, men det var uppe i 18 grader i skuggan ett tag :)

Måste ändå säga att det värsta med att det blivit sommar är alla satans insekter överallt. Hade en skalbagge i håret som inte ville flytta på sig så mamma fick ta bort den, en spindel som kröp på armen och en massa myror inomhus, fy!


Far och broder åkte hem igår då pappa ska jobba i helgen och Carl ska på klassresa till örnsköldsvik.


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 21 maj 2009 17:39

Operationen gick bra och de tog bort knölen helt. Var jätte orolig att något skulle hända, men det gjorde det inte. Hon har vaknat upp men är fortfarande lite slö och har ätit hö och sallad.

Stackaren har fått en krage runt halsen så hon inte ska bita på stygnen,ser helt galet ut. Hon skall ha den i 10 dagar då vi ska ta bort stygnen. Hon hatar den och i början gorde hon allt för att få av den, men det gick ju inte.

De har fått varit ute på gräset idag, det tyckte dom om. Fast Lee äter fortfarande nästan ingenting, har börjat fundera på att ta bort henne då jag tvivlar på att hon någonsin kommer att börja äta igen. Har slutat med antibiotican för den hjälpte ju inte ett skit, tror att det är typ lungcancer eller nåt. Jag tycker det är så hemskt för hon är ju ett så fint marsvin! Jätte ledsen för det, men det känns som jag verkligen gjort allt jag kunnat.


Det har iaf varit jätte fint väder här idag med massa sol. Tyvärr ser det inte ut att hålla i sig då ett stort bläcksvart moln är påväg hitåt.


Nu måste jag duka. Jag ska få äta majskolv för första gången på 2 år! Har inte kunnat det med tandställningen innan.


Puss & Kram  /Linn 

Av Linn - 19 maj 2009 20:31

Idag har vi varit och tittat på Nordviksskolan vid högakusten. Pappa var ledig idag så han skjutsade mig dit. Fick gå runt och titta på alla linjer och grejer också fick man titta närmare på 2 linjer vilka jag då valde "Naturvetarna" och "Djurhållning".

Fick klart för mig att det är Naturvetarna jag ska gå (om jag nu bestämmer mig för att gå där alltså).


Det är väldigt annorlunda jämfört med bobergs NV, där man i stort sett bara pluggar i böcker men här får man göra mer praktiska saker. Mindre läxor helt enkelt, men man går ut med samma möjlogheter som ett rent NV pogram. En halv dag i veckan har man dessutom ett så kallat IV (individuellt val) där man kan välja en kurs i nästan vad man vill inom naturbruk ex. trädgårdsskötsel, smådjursskötsel, jordbruk, djurvård, fiske, ridning, språk, historia m.m

Man har även 15 veckors APU då man har möjlighet fara utomlands för de hade internationella kontakter, t.ex var det en tjej som skulle fara till Spanien i 3 veckor.


Man bor förstås på internat där, i en egen lägenhet men äter frukost, lunch och middag på skolans matsal.

En kille berättade vad man gjorde på kvällarna, typ på mån var det basketträning och gym, på tis var det fotboll, på ons var det ridning och på tors 20.00 tog man på sig pjamasen och tog täcket och kollade på film i auland. Lät mysigt! Och man slutar vid halvtolv på fredagarna, efter IV :)


Nordvik ligger mitt ute i ingenstans och det finns bara en grönsaks-affär där, förutom skolan då. Men det tar bara 20 min in till H-sand med bussen ist. Människorna som gick på NV verkade helt normala, därimot gjorde inte alla som gick jordbruk det. En kille stod och skottade koskit i en kärra och hade dynga upp till hakan och när han skulle gå till matan så drog han bara av sig yttertröjan... Blääää. Men annars var det fint där :)


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 18 maj 2009 18:13

Jaa, tänk att idag var det ett helt år sedan jag skrev mitt första blogginlägg, det är ju helt sjukt vad tiden går snabbt! Tänk att jag har fortsatt med att skriva här också och inte bara lagt av efter en månad som de flesta gör. Så nu har jag förnyat bloggen en aning med lite nya färger och sånt. Tyvärr kommer nog mina bilder att se lite konstiga ut eftersom de har svart bakgrund, men de nya kommer att bli vita!


Puss & Kram  /Linn

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards