LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under oktober 2008

Av Linn - 31 oktober 2008 15:23

Haha, nu har jag köpt lösögonfransar! Hittde dock ingen elgaffel men det får väl gå ändå. Har ändrat lite på menyn för vi hittade ingen svart spagetti men därimot grön så det blir nog bra. Har varit med Zappo hela dagen för morfar och Carl är i stan. Zappo älskar verkligen snö, det är fullt med snö här! Kanske 4 cm, men det snöar fortfarande.


Men gud så kul det ska bli på festen ikväll! Nu har Zappo vaknat, hejsvejs!


P.S Igår när vi var i stan köpte vi bredband till min dator, så nu kan jag skriva på bloggen här i stugan också :)

Av Linn - 28 oktober 2008 16:12

Ja, just det, om två timmar går tåget till Ljusdal och sedan bussen till Hudik. Jag hoppas det går bra, har aldrig bytt tåg eller buss själv någongång, fast jag och Carl har gjort det och det är väl nästan samma sak.


Annica sov över i natt, som jag skrev igår så skulle vi ju skrämmas på en fest (annicas systers fest) men det gick inte alls bra, haha, det var inte ens någon som blev rädd. Men det var väl kul ändå, Carl var också med. Sedan så la vi oss och kollade på en utav Carls filmer innan vi somnade.


Snart ska jag åka! Jag längtar till Zappo, det var hur längesedan som helst jag träffade honom ju! Morfar sa att han hade växt och till och med varit rumsren i 3 nätter, helt otroligt. Fast han kissar dock fortfarande på golvet nere på dagarna.

Har suttit och planerat lite  inför halloween, jag ska nog vara djävulen i gult ändå, som på den här bilden nedanför fast med svart läppstift, sotade ögon och svart nagellack. Kanske ska ha svart peruk också fast jag vet inte än. Det enda som fattas nu är en sån där "eldgaffel" eller vad de nu heter, men får väl kanske åka på någon leksaks affär och köpa en.

Så här ser menyn ut:


Aptitretare; Nagelkross med blodklimpar

Förrätt; Varm blodsoppa

Varmrätt; Häxhår med mögelkräm och döda insekter

Efterrätt; Bajsfylld skalle


I Verkligheten:


Aptitretare; Nötter och mini-tomater

Förrätt; Varm soppa (Rödfärgad)

Varmrätt; Svart spagetti med grönsakssås och skaldjur

Efterrätt; Urgröpt apelsin, skuren som en pumpa, fylld med chokladglass.


Vilken meny tyckte ni lät godast?


Haha, ha det bra så länge. Hejsvejs!

Av Linn - 27 oktober 2008 17:53

Idag har jag inte gjort så väldigt mycket faktiskt. Jag och pappa åkte till fritidsboden och tog ett kort till legetimation, det var väl ungefär det enda. Annica är här, vi ska till henne sedan, det var någon fest och vi ska skrämma de när de är ute i skogen.


Har fortfarande omålade naglar, börjar juh snart vänja mig nästan. Ska spara tills på fredag då jag ska ska måla dom svarta till halloween. Ska åka ner i morgon med tåget till ljusdal och sedan bussen till Hudik. De jävlarna på sj har ändrat så det går inte ett enda direkttåg från Ånge och Hudik på hela veckan.

Ha de bra! Hejsvejs!

Av Linn - 26 oktober 2008 19:05

Idag blev jag så arg. For med till Timrå idag o kollade på Carls ishockeymach, det skulle nog ha varit riktigt kul om det inte fanns en massa stackars fåglar som flög omkring därinne. Hur hade de tänkt att få ut dom då måntro? Jag var tvungen att gå till kiosken för att fråga hur de hade tänkt få ut dom, men han bara runskade på huvudet och sa att om jag ville veta det måste jag fråga vaktmästaren. Alltså, de kanske släpper ut fåglarna på kvällen eller nåt, det kan ju inte jag veta men fösrstår inte hur de tar ut dom i så fall, men men, jag ska väl inte säga något eftersom jag inte vet.


Iaf så förlorade carls lag men de spelade jätte bra mot slutet. Det var jätte höga branta läktare och jag fick sitta med ett stenhårt grepp om min stol hela tiden (höjdskräck). Efter det åkte vi till birsta och shoppade lite, köpte en ring, ett armband, och örhängen på Six, en blå halsduk på JC och sprayblond på kicks. Var sugen på att köpa ett alldeles gult, nästan lyande nagellack men det fick jag inte för mamma :/ Det skulle ha varit perfekt till halloween också eftersom att jag tänkte vara "djävulen i gult", men fårväl ta svart för det har jag redan hemma. Förra året var jag en dödsängel, året innan det häxa och året innan det häxa och året innan det tror jag att jag var en spåkärring eller liknande. Haha, som ni förstår så är den här halloween festen inget nytt påfund,utan snarare en tradition.

Nu måste jag sluta, hejsvejs!

Av Linn - 25 oktober 2008 13:50

Hade grymt roligt igår på bowlingen. Jag kom sist av mamma o Carl men det var kul ändå. Men jag var fruktansvärt onyttig igår! På skolan vid kl 9 åt jag tårta  eftersom fiket (äntligen) har öppnat på skolan igen och man fick gratis fika, och på lunchen åt jag gröt med en massa socker på och när vi var och bowlade (nu kommer det värsta) så drack jag 2 cola, ½ skål popcorn ½ skål chips, 2 mozzarella sticks, 2 chili cheese´, nacho chips och salsasås, + att på hemvägen hade Anni en massa chips i en påse som vi åt upp. Haha, det var det värsta på länge, fast det är ju inget kul med att vara nyttig om man inte är får vara  lite onyttig ibland.

Jag tror att vi kom hem vid halvtolv ungefär så det blev ju inte allt för sent.


Får bara mindre och mindre besökare sedan jag ändrade utseende på bloggen, kan det ha något samband? Ni får säga till om det är något som ni tycker att jag ska ändra på, var det som jag hade förut finare eller inte? Men det kanske är jag som skriver lite mindre intressantare saker också, så som sagt, ni får säga till om ni tycker jag ska ändra på något.


Ha det bra så länge, hejsvejs!

Av Linn - 23 oktober 2008 14:44

Den dagen var idag. Det kändes ungefär som att gå runt naken. Haha, nej, det där menade jag inte, men tog bort nagellacket igår och hade helt enkelt inte tid att måla på nytt, men idag ska jag fxa de. Det har ju blivit så modernt att ha blått nagellack nu helt plötsligt, det var bara det som fattades för mig idag. Har en såndär håruppsättning som är på modet nu + skärp i midjan och kanske inte knälånga stövlar men längre skor iaf, men men, det kommer en ny dag imorgon. Kan inte påstå att jag förljer modet precis men har ganska bra koll ändå.


Idag när jag kom hem hade pappa köpt en grym liten ljudanläggning till hans dator,men gissa vem som la vantarna på den? Haha, så nu har jag världens bästa ljud här, men har ju bara lånat dom,  fast han sa att jag kanske kunde få en egen sedan.


Hade teknikprov idag som gick skit, eller, jag tyckte det gick skit men KG sa att det var bra.


Idag är det .... (springer och kollar imin almenacka) ...torsdag, och ska nog inte göra något speciellt, städa marsvinsburarna och måla naglarna är allt som är inplanerat. Ganska händelselös dag egentligen,fast Anni var sjuk i ögoninlammation men det är väl inte precis så ovanligt.

Längtar tills lovet, guuuud vad roligt jag ska ha då, vi har en halloweenfest varje år i stugan med massa läskiga grejor, men det tar jag en annan gång, hejsvejs!


Av Linn - 21 oktober 2008 13:22

Idag hade vi  "utedag", och skulle gå 1.5 mil (!) i skogen. Det var jätte jobbigt för jag hade värsta varma vinter jackan och svettades som en gris. Men i alla fall så slutade vi när vi kommit tillbaka till skolan igen och när Anni o jag var där såvar klockan bara 12 så har fått sluta jätte tidigt idag.

Så nu har jag bara suttit här och slappat,  läst lite andra bloggar och försökt stretsa(haha, vet ej hur de stavas XD) min ena tå eftersom jag fått träningsvärk i den. '


Hade tänkt att ändra lite på bloggen sedan, har en fruktansvärt tråkig bakgrund ju. Har laddat in lite fler bilder från kameran för jag tyckte att min presentationsbild var för ljus.


Jaha, då fanns det inte mkt mer att skriva, eller jo,just det, ska ta ett kort på min jacka som jag köpte i lördags snart så kan ni få se hur den ser ut. Hejsvjes!

Av Linn - 20 oktober 2008 14:56

Idag vid halv ett ungefär var jag tvungen att gå hem i från skolan, hade så fruktansvärt ont i magen. Det gjorde ont under revbenen, kunde inte ens gå hem så jag fick ringa hem till pappa som kom och hämtade mig.


Har haft så där ont i magen några gånger när jag var mindre, då brukade jag också få gå hem från skolan, men nu har jag inte haft det på flera år. Problemet är att det gör så in i h*lvetes ont så att man inte kan koncentrera sig eller göra färdigt det man håller på med ens och när man väl kommer hem och lägger sig på magen en stund så går det faktiskt över ganska snabbt men man kan ju lixom inte bara gå tillbaka till skolan då.


Nu känner jag mig faktiskt helt bra, har legat och tittat på svensson svensson här på datorn, det var pappa som fixade, missade ju det i helgen.


Kan inte gå till orkestern ikväll, är väl inte så värst sugen direkt heller, men kan iaf inte gå dit eftersom jag har ett stort jävla sår i munnen så det gör väldigt ont att spela. Var till tandläkaren för inte så längesedan och när jag visade dom skavsåret i munnen fick dom värsta brottom att lägga in en massa vax, jag fick till och med en akuttid hos min specialtandläkare, men det har fortfarande inte blivit nåt bättre för varje gång jag spelar river jag upp det igen och får jätte ont. *suck* Fast kanske iaf ska och simma ikväll, vi får se. Hejsvejs!

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards