LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under januari 2009

Av Linn - 31 januari 2009 17:04

Nu sitter jag här på hotellrummet. Mamma och pappa har just åkt på carls hockeymatch, jag stannar hemma för den här gången.

Igår var vi och kollade på carls första hockeymatch, sedan for vi till hotellet och chekade in. Vi åt middag nere på resturangen här på hotellet med typ alla andra föräldrar från Ånge, det var faktiskt riktigt trevligt.

Idag har mamma och jag varit ute och shoppat i drygt 2 timmar och vi köpte bara en nagelfil :/ men vi åt gott på thai-resturang. Sedan åkte vi och kollade på en av carls hockey matcher och sedan åkte vi till hotellet och mamma o jag tränade på gymmet som finns här. Tyvärr hade jag inga träningsbyxor så vi gick till coops, som ligger alldeles bredvid, och köpte ett par svarta långkalsonger som jag vek upp till knäna så att de såg ut precis som ett par vanliga träningsbyxor, så det gick ju finfint.


Ikväll ska vi på indisk resturang, som mamma och jag såg  när vi var i stan. Just nu ska jag bara slappa lite, äta chips och morötter och kolla lite på tv. Hejsvejs! 

Av Linn - 29 januari 2009 21:27

Ska bara skriva lite snabbt. Håller som sagt på att packa nu inför imorgon då vi åker till ö-vik vid åttatiden, har fått ledigt från skolan så det är inget bekymmer. Tar med mig datorn och trådlösa internett dit så förhoppningsvis fungerar det så att jag kan skriva här då också. Är fortfarande inte riktigt klar med mitt hemska NO-hemprov än så att jag kommer nog ändå att behöva starta datorn. Nehej, nu måste jag fortsätta packa. Hejsvejs!

Av Linn - 28 januari 2009 20:29

Dagen har varit rätt jobbig, hade Engelska prov som inte gick något vidare och både musiken, spanskan och konfirmationen var urtråkiga. När jag gick hem från konf. fick jag ont i örat (öroninflammation?) och har gått med pannband inne sedan dess, men det  har blivit bättre nu. Har suttit i snart en hel timme med ett frukansvärt svårt och krångligt NO-hemprov som jag gör på datorn. Är riktigt trött och slutkörd, pallar inte ens att måla naglarna som jag hade planerat att göra. Tror jag ska gå och lägga mig snart, behöver verkligen sova ut riktigt, la mig sent både igår och i förrgår.

Hejsvejs!

Av Linn - 27 januari 2009 17:11

Hejhej! Jag har nyss kommit hem från spelningen tänkte jag just säga men kom på att det var ganska längesedan nu. Har suttit i telefon med, först mamma sedan mormor och sedan min "lådsasmorfar" Djuro (som jag kallar för Farbror Djuro). Mamma ringde för att säga att vi faktiskt ska åka till spa i sundsvall nästa helg, inte näst nästa som hon sa igår, för hon hade pratat i telefon med någon där som sa att man kande ställa in en extra säng till mig. Då ringde jag till mormor och berättade det för henne eftersom hon också ska med oss dit, och passade sedan på att prata med Farbror Djuro som fyller år idag :) Inte för att det är något ovanligt att jag pratar i telefon mycket, pratar med mormor i princip varje dag, utan för att jag faktiskt bara har hunnit gjort det sedan jag kom hem.


Skolan idag har varit ganska kul, var med Anni och fikade på håltimmen och sedan gick jag till vår enda klädaffär här i Ånge, såkallad JG´s med Linn och Martina innan vi fortsatte bort till bibloteket där vi satte oss tillrätta på några (allt för små) stolar ;)


Nu är jag hungrig! Undrar vad det blir för mat ikväll? Men det är Carl som ska göra maten så det blir väl hamburgare antagligen... Ska ta och fixa lite fika nu. Hejsvejs!

Av Linn - 26 januari 2009 14:02

Helgen var verkligen superkul, Zappo hade växt en massa och var faktiskt lite lugnare än förut. Mormor hängde med mamma och mig in till stan på lördagen och köpte kläder tills när vi ska till sundsvall. Själv köpte jag en bok och piecade mig i örat (se bild nedan).

Erling är snart klar med hagen till marsvinen som jag beställde förra gången jag var där, ska bli hur skönt som helst att kunna släppa ut marsvinen utan att ha stenkoll på dom hela tiden. Lee var jätte sjuk på lördag kväll, andades krassligt och jätte svagt, ett tag trodde jag nästan att hon skulle dö! Men skyndade mig att blanda vatten, c-vit och saffran och gav henne med en medecinspruta och bara några timmar efteråt var hon som vanligt igen, förutom att det fortfarande låter lite när hon anstränger sig men fortsätter att ge henne extra c-vit morgon och kväll tills att hon är helt återställd igen.


I helgen skall jag upp med familjen till ö-vik och bo på hotell, Carl hade någon ishockeymatch där så vi tänkte att vi kunde följa med och stanna där över helgen. Har anlitat Anni som marsvinsvakt då, för kan ju inte ta med marsvinen dit.


Idag är jag ledig, var något med hemmaprao, vet inte riktigt om man måste göra något spec. men jag har städat rummet och det är min tur att laga mat idag. Riktigt, riktigt härligt att vara ledig idag, kommer att vara ledig på fredag också för vi ska åka ganska tidigt, så jag går bara skolan 3 dagar denna vecka, så grymt härligt!


Hejsvejs!

Av Linn - 23 januari 2009 13:21

Idag vid 4-tiden ungefär drar jag och mamma till stugan, och ja, marsvinen också såklart :) Lämnar pappa och Carl här hemma, de är bara jobbiga att ta med, dessutom skulle Kalle visst på något disco. Ska bara ta det lungt hela helgen, gå långpromenader i skogen med Zappo, titta massa på tv och sova länge på mornarna.


Idag har det varit en ganska bra dag i skolan, slutade klockan 13 eftersom vi inte hade någon NO idag.

Ska bli lite färgändring i bloggen idag, den ser verkligen dödstrist ut!


Hejsvejs!

Av Linn - 21 januari 2009 17:38

Hejhej! Idag har jag bakat bullar på hemkunskapen. De vart jätte goda, tror det var något slags test på hur bra vi var på att följa instruktioner eller nåt,för vi fick baka dom själva. Men jag är ju van att laga mat själv på hemkunskapen för min matkompanjon, har varit borta alla gångerna. Men nu har vi bytt och nu har jag fått TVÅ matkompisar istället, min hemkuskapslärare måste verkligen hata mig...

Men iaf så har jag ryggan full med bullar och självförtroendet är på topp. Så det har faktiskt varit en ganska bra dag!

Fast det bästa av allt: Inget elektriskt hår idag! För här har det inhandlas Anti-friss balsam, så nu säger jag farväl till omöjliga hårdagar och lotion i håret. Jag som har gått runt och tittat efter Anti-statiskt hår men nu vet jag att det inte finns några sådanna.

Nu ska jag gå och hjälpa pappa med att fritera lite pommes.

Hejsvejs!

Av Linn - 19 januari 2009 15:54

Jaha, då var det måndag igen. Kom på att jag hade det trådlösa internett i stugan så därför har jag inte kunnat skriva något, tog inte med mig datorn överhuvudtaget. Hade iaf en väldigt rolig helg,  vi gjorde en massa saker så det var full rulle hela tiden. Idag har det inte varit någon spec. rolig dag, men det är ju trots allt måndag så det är ju inget ovanligt. Har en massa läxor som jag måste göra  under veckan, men tänker inte börja med något sådant idag.


Humör: Hungrig!

Örhängen: Inga

Frisyr: Utsläppt

Kläder: Grönt linne, svart&grå-randig huvtröja och jeans

Färg på naglar: Neongult (börjar flagna!!)

Övrigt:


Iaf så hade jag och anni en väldigt trevlig helg. Beställde pizza på kvällarna (fanns en pizzaresturang mittemot), åkte och shoppade, fikade, gick på bio och såg Australia (Som var riktigt grymt bra!) och badade på badhuset. Rolig helg!

Nu måste jag äta, hejsvejs!

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards