LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under november 2008

Av Linn - 30 november 2008 19:30

Imorse ringde klockan vid 9, skulle till kyrkan så det var bara att kliva upp. Eftersom det är första advent så var det lite speciellt för kyrkan och det  höll på i hela 2 timmar! Höll på att dö av tristress, ja, det var verkligen fruktansvärt tråkigt. Imorgon börjar skolan... Blää, en helt ny vecka att kämpa sig igenom.  Men imorgon är det ju 1 december och man får öppna första luckan i choklad kalendern, alltid något.

Har inte gjort så mkt mer idag, varit nere till julskyltningen en sväng med mamma men det fanns inte så mycket roligt i år tyckte jag. Sedan har jag städat marsvinsburen och tittat lte på tv.


Humör: Ont i halsen

Örhängen: Oranga från Grekland

Frisyr: Platt, sprayat med hårspray

Kläder: Grönt linne med vit tröja och en tjockare tröja utanpå som jag satte på mig för att jag frös, också jeans såklart.

Färg på naglar: Blå (Börjar flagna!)

Övrigt: Fortfarande torr om händerna


Hejsvejs!

Av Linn - 29 november 2008 12:44

Idag har jag inte gjort någonting hittils, fast det kan bero på att jag just klivit upp. Har suttit och kollat på greklandsbilder¨, jag längar till sommaren, även om vi inte ska dit, utan till Mallorca ist. Men nu är det jul, ska väl bli rätt så kul också. Det är första advent redan imorgon! Hur kan tiden gå så himla snabbt medans dagarna går så långsamt?

Nu ska jag göra mig iordning för att hänga med mamma på affären.

Hejsvejs!

Av Linn - 27 november 2008 14:12

Var väl kanske inte sådär vidare värst rolig heller men helt okej för att vara en torsdag så att säga. Ska klippa och kanske bada marsvinen idag, har fortfarande inte fått bort den där jäkla svampen. Eller förresten, ska nog bara klippa dom idag eftersom jag städade buren igår, känns så onödigt att städa den när den nästan är helt ren (man måste sanera allt i buren efter man har badat dom, annars kommer svampen tillbaka).


Slutade lite tidigare idag eftersom det bara var grupp 1 som skulle ha NO idag och jag är i grupp 2, dessutom så hade vi prov på SO:n och vi fick gå när vi var klara. Det gick ganska bra för mig på provet faktiskt.


Humör: Jag fryser! men annars är det bra

Örhängen: Inga just nu

Frisyr: Platt, lätt våfflat med volymtången

Kläder: Svar & vitrandig halvlångärmad tröja med vitt längre linne + jeans

Färg på naglar: Blå (Börjar flagna)

Övrigt: Torr om händerna


Hmpf... Finns inte mycket mer att skriva.

Hejsvejs!

Av Linn - 25 november 2008 11:42

Hade ont i magen och mådde illa. Nu är det bättre men mår fortfarande lite dåligt. Hoppade över maten och gick hem direkt, men jag missar inga lektioner för jag har en lång håltimme ända tills klockan 1, ska gå tillbaka då om jag känner mig bättre. Har nyss ätit jätte god wok som pappa gjorde, han jobbar ju natt så han är hemma på dagarna.


Morfar och Zappo kanske ska komma upp efter ´jul någongång för morfar ska måla om nere i vardagsrummet. Usch så jävla kul det kommer att bli isf,som att ha en egen hund i några dagar.

*Gäsp* Fyyyy vad trött jag är, man kanske ska ta och sova en stund nu när man ändå är hemma, fast då kan jag nog inte sova ikväll, typiskt. Kan ju vila lite iaf, men iof så gör jag väl redan det, ligger på sängen och skriver nu.  

Har inte haft något roligt i skolan idag hittils, men det brukar det ju sällan vara. Usch, jag vill inte tillbaka till´skolan, jag hatar den! Men måste gå, har matte och svenska.

Oj! Nu kommer pappa med värsta bakelsen o kaffe.

Hejsvejs!

Av Linn - 24 november 2008 16:14

Jaha, då börjar en vecka till då. Men denna måndag är lite roligare än de brukar vara.  Började dagen klockan 6 med att gratta Carl som fyller 12(!) år idag. Av mig fick han ett 1.5 meters långt paket som innehöll en halsduk. Och vid 5 ska jag till orkestern och öva inför julturné och vi ska få fika där också, och efter det ska man väl hem och äta lte tårta.  Shiiit, vilken onyttig dag detta kommer att bli! Men, åt lax till middag i dag satt så fruktansvärt är det nog inte ändå.


Igår på vägen hem när vi kommit fram i ånge skulle o pappa in och köpa mjölk till morgondagen, så vi stannade på macken, då träffade vi Kenneth! Haha, kul att träffas, för det var ganska längesedan vi sågs nu faktiskt. (Kenneth är min kusin Maddes pappa, de som brukar åka till grekland tillsammans med oss) De skulle jobba med något i fjällen någonstarns tror jag, så det var därför de var här nu.


Humör: Halvslö

Örhängen: Inga just nu

Frisyr: Platt

Kläder: Grå polo + jeans

Färg på naglar: Blå (Måste måla nytt snart)

Övrigt: Ont i tänderna, var hos tandläkaren idag och han satte in nya gummiband på herbst-tandställningen.


Nu måste jag stickapå orkester. Hejsvejs!


Av Linn - 23 november 2008 13:17

Det är så fruktansvärtroligt att vara här i stugan. Finns alltid massor av skoj att göra och härliga människor att prata med.

Igår gick mamma och jag en långpromenad med Zappo, vi  hade honom lös och det gick jätte bra hela vägen förutom på slutet när han sprang iväg till en stuga där det lyste, men som tur var så fick vi tag i honom igen. Sedan så for vi till stan och käka middag med Erling o Birgitta på Texas, Carl fick sitta i skuffen eftersom det inte fanns plats för honom i bilen, haha. Åt jätte god mat på texas, som egentligen är det en köttresturang,och jag gillar inte alls att gå dit, men de har även lite vegetariska alternativ och maten är hur god som helst.


Humör: Glad!

Örhängen: Inga just nu

Frisyr: Morgonfrissa

Kläder: Pjamas än, haha

Färg på naglar: Blå

Övrigt: Äter en mandarin


Igår var mamma o jag i stan o shoppade, köpte bara ett lipsyl till mig själv! Sedan köpte jag en julklapp till Carl och hjälpte mamma att välja presenter till carl. Jag har redan köpt två julklappar! har vart helt sjukt tidigt ute. Efter det åkte vi till mormor och hon fick se min dator och vi knäppte lite kort med webbcameran o sådär. Ops! Nu kommer besök till oss, o vi ska äta tårta, bäst att byta om, haha. Hejsvejs>!

Av Linn - 20 november 2008 17:30

Inte så kul dag idag. Ganska tråkig. Men iof så är det väl precis likadant alla torsdagar. Ska med pappa o Carl och simma om en stund, ska städa marsvinsburen också. Tråkig dag i skolan. Har legat i soffan o kollat på "the 70´s show" ända tills nu.


Humör: Irriterad, lättretad

Örhängen: Inga just nu

Frisyr: Utsläppt, vofflat med volymtång

Kläder: Jeans, vitt linne & klarblå långärmad tröja med dragkedja

Färg på naglar: Blå

Övrigt: Orangebrun ögonskugga (+ den vanliga makeupen såklart)


Ont i huvudet och är trött. Men jag ska ändå till simningen. Kan ju bara inte ligga hemma och titta på tv, även om jag vill...

Hejsvejs!

Av Linn - 18 november 2008 18:10

Idag har det varit en riktigt rolig dag faktiskt, tisdagar är alltid roliga. Var med några tjejer o fikade på konsum idag, går alltid o fikar där på tisdagar eftersom vi har håltimme då. Snart ska det starta ett riktigt café här i ånge, är så glad för det, hoppas på att de kommer att ha lite billigare priser än på konsum, för där är det svindyrt. 20 kronor för en kopp choklad, alltså varmvatten, obóy pulver och lite sprutgrädde! Det kostar även 20 kronor för en liten bakelse, helt sjuuukt dyrt ju. Men vi har ju ingen annan starns att gå för fiket på skolan är stängt den tiden.


Humör: Fryser

Örhängen: Inga just nu

Frisyr: Utsläppt, lätt tuperat (men det gick bort i snöstormen påväg till skolan)

Kläder: Jeans, vitt linne & halvlångärmad randig tröja över.

Färg på naglar: Blå

Övrigt: Inget


Nu skall jag klippa marsvinen. Hejsvejs!

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards