LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under april 2009

Av Linn - 29 april 2009 19:58

Hej igen! Satt vid datorn och fick lust att skriva lite igen. Carl skulle ut på dans ikväll så jag hjälpte honom lite att välja kläder och han blev faktiskt riktigt snygg, ingen risk att han inte blir uppbjuden. ;)

Var med mamsen på ica och handlade, och nu har vi ätit en riktig grekisk sallad. Måste passa på när Calle är borta för han hatar ost, och man kan ju inte äta greksallad utan fetaost!


Hur som helst så har jag ingen aning om vad jag ska göra på sista april (Imorgon)! Jag brukar ju jämt ha något inplanerat på högtiderna men nu blir jag lämnad ensam hela dagen då alla andra i familjen åker ner till Hudik. Så vad ska man kunna hitta på då? Skit att lägret måste vara just denna helg,annars skulle jag ha stuckit ner till Hudik och haft askul! Det är alltid fest vid lingarö stranden då och det kommer det att vara i år också fast utan mig... Vi får väl hoppas att lägret är värt det.

Nu skall jag göra spanska läxa... blähä...


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 29 april 2009 17:27

Vilket ljuvligt väder det är här nu! Inte så varmt då kanske men det finns inte ett moln på himlen. Har nyss kommit hem från konfirmationen, vi har fått lite information om Åre/Norge resan som vi ska på i helgen. Finns inte så mycket mer att skriva, är inte på sådär jätte bra humör just nu för jag har fått en fruktansvärd huvudvärk.

Hoppas att allt är bra med er!


Puss & Kram  /Linn


Av Linn - 28 april 2009 17:05

Igår när jag nyss satt mig i soffan framför teven med mamma och Carl berättade Carl ett skämt, kommer inte ihåg hur det var men det var ialla fall ett ganska dåligt skämt. Jag skrattade lite, mest för att vara trevlig, men sedan kunde jag inte sluta. Alltså jag skrattade helt hysteriskt, och det gick inte att stoppa! Plötsligt gick skrattet över till gråt och jag satt där och hulkade förvivlat ett tag innan gråten övergick till skratt igen. Sedan fick jag en fruktansvärd dunkande huvudvärk och var tvungen att gå och lägga mig på direkten. Carl såg rädd ut och Mamma undrade om jag tagit knark.



Puss & Kram  /Linn


P.S Måste bara tillägga att jag känner mig fullt frisk idag!

Av Linn - 27 april 2009 16:26

Det var det här som jag köpte i lördags + lite andra smågrejor som inte riktigt räknas. Ursäkta bildkvaliten men det blev så när jag förminskade den.  Skönt med klänning nu till sommaren även fast jag redan har så det räcker. Det blev inga skor denna gång men var in dit och provade en massa i alla fall, fast dom hade inte det jag letade efter. Hur svårt ska det vara att hitta ett par enkla vita ballerinaskor?


Iaf så hade jag en underbar helg med varmt väder, +23 i skuggan(!), Carl & Gustav badade t.om i vattnet men de kom upp ganska snabbt ;).  Grannens höns sprang runt på täkten och även marsvinen fick komma ut och beta lite på gräset denna varma dag. Gick massa promenader med Zappo på kvällarna, han håller faktiskt på att bli en riktigt vuxen hund snart. Längtar redan tillbaka men till helgen ska ju jag på konfa lägret till Åre/Norge så kan tyvärr inte fara dit... Men hoppas på att lägret också ska bli roligt. Är lite fundersam vad jag ska ha med mig, vill helst ta med mig hela garderoben men det går ju naturligtvis inte. Behöver iaf ingen sovsäck vilket är skönt.


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 26 april 2009 17:42

Igår köpte jag två klänningar. Och ingen utav dom var strandklänningar, vilket var vad ag var ute efter. Dessutom handlade jag massa annat. Fast det var ju iof mycket som jag behövde. Hmm... Gick inte i kyrkan idag heller som jag planerat, bara några veckor kvar nu! Ska konfirmeras den 1 juni förstår ni.  Nu ska vi åka hem, skriver mer någon annan dag.


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 23 april 2009 19:30

Mina illröda naglar har inte riktigt torkat än så jag måste skriva försiktigt. Det blir bara Carl och jag hemma ikväll, mamma är på resa med jobbet och pappa jobbar natt, men han kommer ju hem på morgonen. 


Har suttit ute i det varma vädret och solat mig i ungefär en timme, känns skönt, men solen tar inte så mycket än. Har bara varit hemma och slappat hela eftermiddagen, men det är jag värd efter den här jobbiga dagen.


Hade tänkt mig att läsa lite nu, "Min hemliga dagbok Adrian 13 3/4 år" heter boken och är skriven av Sue Townsend. En riktig rolig bok som jag kan rekommendera, både till vuxna och barn!


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 22 april 2009 16:55

Har precis kommit genom dörren, varit på konfirmationen ända tills nu. Vädret är jätteskönt! Tyvärr inte mycket sol men ändå väldigt varmt. Har hängt in vinterjackan i garderoben nu, och det är med stor glädje som jag välkommnar sommaren.


Igår skrev jag ju om Norge-resan med konfirmationen som jag ska på nästa helg, och då sa jag att det nog skulle bli mycket pengar spenderade där. Det blir det nog inte ändå, kom ju på att det är norska pengar där och inte Euro, ganska osmart av mig måste jag säga.


Hade Spanska lektionen utomhus idag, var faktiskt rätt skönt. Borde ha fler lektioner utomhus tycker jag, fast idrotten får gärna vara inne.


Puss & Kram  /Linn


Av Linn - 21 april 2009 19:38

Hej igen! Var så fruktansvärt trött när jag skrev förra gången så det blev inte så mycket, så jag skriver igen nu. Kan meddela att växtvärken i armbågen gått bort, bara att hoppas att den inte kommer tillbaka. :)


Har iaf just kommit hem från gymmet. Var inte där så länge eftersom inte någon av mina kompisar var där. Nu blir det duscha och måla naglarna, sedan House :).

Längtar som en tok till i helgen då jag ska till Hudik! Det är en massa saker som står på min shoppinglista nu så till helgen ska det minsan shoppas!


Nästa helg ska vi med konfan på läger till Norge, ingen aningom vad vi kommer att göra men hoppas på att det kommer att bli roligt. Blir nog ganska mycket pengar spenderade där med antagligen.


Nu är det duschtime!


Puss & Kram  /Linn

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards