LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under december 2008

Av Linn - 31 december 2008 20:31

Okej, vad ska man säga om året 2008? Jag tyckte att det var bättre än 2007 men skulle ändå inte beskriva 2008 som ett roligt år och jag hoppas på att 2009 kommer att bli ett mkt roligare och mer spännande år.


10 Viktiga händelser 2008:


1. Morfar skaffade Zappo

2. Grynet och Skorpan flyttade in hos mig

3. Mamma och jag for på cykelsemester i dalarna

4. Jag skaffade en blogg

5. Gun dog

6. Jag fyllde 14 år

7. Jag satte in herbst-ställningen

8. Jag blev vegetarian

9. Jag såg filmen titanic för första gången :0

10. Ingen utomlandresa


Humör: Glad

Örhängen: Fyrklöver

Frisyr: Uppsatt med nytt diadem

Kläder: Linne, en lång röd vit och blå-rutig skjorta medhjärtformat bälte och svarta stuprör.

Färg på naglar: Neongult

Övrigt: Sista dagen på året xD


Haha, redan nu börjar det smällas runt omkring här, pappa har nog fixat lite fyrverkerier hit också som ska smällas, men det får vänta ett tag, klockan är ju bara nio än!


Ha ett gott nytt år!


Hejsvejs!





Av Linn - 30 december 2008 14:20

Men tar datorn med mig såklart. Jag måste skynda mig lite för vi ska strax åka. Sov ända till klockan ett idag! Det var faktiskt riktigt skönt.


Humör: Glad

Örhängen: Fyrklöver

Frisyr: Uppsatt

Kläder: Linne, neongul huvtröja och jeans

Färg på naglar: Neongult, matchar tröjan X)

Övrigt: Gult halsband


Nu måste jag sluta! Skriver kanske mer imorgon eller ikväll. Hejsvejs!



Av Linn - 28 december 2008 14:24

Mamma och jag har nyss varit ute och gått i elljusspåret, det är en skogsslinga på ungefär 2.5km Vi brukar ofta gå där, några gånger i veckan typ. Det är inte precis sådär jätte roligt, vi gör det bara för att hålla kondisen uppe. Klev upp vid halv ett, så har inte hunnit göra så mycket mer idag.


Humör: Slö

Örhängen: Fyrklöver

Frisyr: Platt men inte elektriskt

Kläder: Linne, myströja och jeans

Färg på naglar: Grönt och rött ,men börjar flagna

Övrigt: Inget


Igår var jag i stan med en kompis och hade jätte skojs. Köpte dock bara fyra saker. En neongul huvtröja, en grönrutig skjorta, en sovmask och en ansiktsmask. Behövde verkligen lite förnyelse i min garderob.


Nu ska jag äta lunch. Hejsvejs!

Av Linn - 26 december 2008 23:23

Snart är det 2009, det är helt sjukt! Tycker ju nyss att det blivit 2008... Men det är roligt att ha någonting att se fram imot nu efter julen, fast iof ska vi väl bara vara i stugan som vanligt, men det brukar ju vara kul ändå.


Imorgon ska jag med en kompis och shoppa! Ska bli så kul, det var ju jätte längesedan jag shoppade! Så det blir snart att gå till kojs om man ska orka kliva upp vid halv åtta tiden imorgon *suck*, men det ska bli kul!

Hejsvejs!

Av Linn - 25 december 2008 16:24

Folket har åkte hem, nu är det bara städning att göra. Känns tomt, bara mamma och jag hemma. Men det har varit en jätte rolig jul med många fina presenter och god mat. Marsvinen ska få sin lilla julafton idag istället, hade inte så mycket tid till dom igår. Lee, Skorpan & Grynet ska få en koja och Lotta ska få ´marsvinsgodis, också ska alla få en nystädad bur, jag hoppas att dom blir nöjd med det.

Hoppas att ni alla där ute också haft en god jul.

Hejsvejs!

Av Linn - 21 december 2008 23:31

Mamma och jag har nyss suttit och kollat på "hartbreake hotel", den filmen var verkligen grymt bra! Mamma och jag låg och asgarvade i soffan,  pappa kom ner och undrade hur det var med oss egentligen.


Har liiiiite panik med julklapparna, eftersom jag har 4 (!) stycken kvar att handla... Men det fixar sig nog, ska kanske åka till s-vall imorgon men annars så finns det säkert något här i lilla Ånge också. Jag menar vi har ju klädaffärer (fast bara 2 varav 1 tant men skit samma),  en bokhandel, en presentbod, leksaksaffär, någonting med livshälsa, blommaffär och lite annat så det ska nog fixa sig.


Humör: Glad :)

Örhängen: Inga

Frisyr: Sjukt lockigt men uppsatt (som tur är)

Kläder: Mys byxor,rosa långärmad och brun stickad kortärmad.

Färg på naglar: Grönt och rött (Julfärger)

Övrigt: Idag fick jag ingenting i min julstrumpa!


Imorgon kommer alla hit. Vad roligt det ska bli! Har fått städa marsvinsrummet hela dagen... Men det är det värt! Shit, vad längesedan de var här nu. Eller, ja, Kenneth och Mumfi har ju varit här efter senaste julen som vi firade för två år sedan här i Ånge,men inte de andra.


Hejsvejs!


P.S Ursäkta om jag verkade lite sur i förra inlägget, men var inte på så bra humör. 

Av Linn - 20 december 2008 12:37

Nu börjar den här tiden då man ska börja planera inför julmaten. Mådde riktigt illa när mamma läste upp allt som skulle handlas inför julen, kött, kött, kött, kött, kött.... lät det ungefär. Ursäkta mig nu,men alltså jag tycker att de är så fruktansvärt korkade, varför ska man ha så jävla mycket kött på julbordet för? Varifrån kommer traditionen att äta julskinka ifrån? Inte ifrån jesus ialla fall eftersom han var jude och åt inte ens gris. Jag var nyss inne på den här http://www.sr.se/ekot/arkiv.asp?DagensDatum=2008-12-17&Artikel=2513498 sidan, tänk på vad ni äter!


Jag tycker att vi människor är så fruktansvärt dumma, som några elaka parasiter. Tänk de där lössen som förstör blommorna, dom hatar vi och tycker är typ världens elakaste, men tänk oss människor då, dödar djur, dödar varann och snart håller vi på att döda hela jorden ser det ut som, tänk vilken fruktansvärd ohyra vi är!


Nu ska jag fortsätta städa, hejsvejs!

Av Linn - 19 december 2008 16:31

Och jag är så jävla stolt! Hade inte alls förväntat mig något eftersom jag inte direkt är någon pugghäst och alltid gör läxorna i sista minuten, så jag hade inte förväntat mig alls så mycket direkt... Men fan så glad jag blev, haha, tycker nästan att lärarna är lite för snälla ärligt talat, men nu ska jag ju inte klaga. Kan ju alslöja att jag inte fick ett enda IG, vilket jag faktiskt kanske trodde att jag skulle få.

 Ialla fall så har det varit en ganska rolig dag, innan lunch hade vi pyssel och efter det så avslutade vi höstterminen med kladdkaka och chokladmuffins som några i klassen hade bakat och vi fick sluta klockan ett. Det var grymt gott med kladdkaka, längesedan jag åt det nu.

Härligt med jullov!! Men tror kanske inte att helgen kommer att bli sådär jätterolig eftersom jag bara ska städa, men iof kan städa också vara kul ibland om man har på jättehög musik och inte behöver stressa. 

Ikväll ska jag bara ta det lungt, vara hemma med familjen, hjälpa pappa med maten och titta lite på tv.


Humör: Kissnödig!

Örhängen: Julörhängen föreställande renar

Frisyr: Sned fläta och svart diadem

Kläder: Röd-vit randigt linne med svart cardigans, magnethalsband och jeans.

Färg på naglar: Grönt och rött (Julfärger)

Övrigt: Idag fick jag en kam i min julstrumpa!


Någon vill prata med mig i telefon nu. Hejsvejs!


Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards