LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under september 2008

Av Linn - 29 september 2008 14:30

Nu sitter jag på miljökontoret i hudik. Det har väl varit en ganska rolig dag men har inte haft så mkt att göra, imorgon ska vi åka ut till något stall och inspektera. Slutar alldeles strax klockan 15:00, började klockan 8 i morse. Zappo var helt underbar, hade inte en tråkig stund på hela helgen förutom när han sov då. På natten kom han in till mig och sket på golvet, ni kan aldrig tänka er vilken fruktansvärd lukt! Det var den hemskaste lukt jag någonsin känt, jag ropade på morfar som fick komma och ta reda på det + öppna förntret. Den stanken kommer jag sent att glömma. Resan ner gick jätte bra, Carl bråkade inte eller käftade imot en enda gång. Träffade en granne som jag brukar åka till grekland med som skulle till ljusdal som jag pratade lite grand med på vägen ner.

Till helgen så ska eventuellt mamma komma ner till stugan för att träffa Zappo så jag kanske inte behöver ta tåget hem, Carl ska på cup i helgen o pappa ska följa med.

Hejsvejs!

Av Linn - 26 september 2008 14:15

Ikväll klockan 18.12 så åker jag med tåget + bussen ner till hudiksvall! Ska städa marsvinsburarna, packa det sista och äta innan så jag har inte sådär himla mycket tid åt att skriva. Hoppas att allt går bra när vi ska byta från tåg till buss, jag ska fråga konduktören när vi stiger på så att det verkligen blir rätt.


Den här dagen har varit den längsta på hela veckan alltså, så grymt tråkig! Dessutom så hade vi orgentering på gympan så vi behövde inte byta om, också har jag släpat den tunga gympabagen ända hemifrån. Det var hemsk mat på skolan idag också.

Hejdå kära blogg, syns om en vecka!

Hejsvejs!

Av Linn - 25 september 2008 15:36

Idag ska morfar & Kristina ner till bollnäs för att hämta den lilla valpen som ska heta Zappo eller Zapo, vet inte hur de stavas. Imorgon så ska jag o Carl ta tåget ner till stugan, fast vi får byta till buss i ljusdal, och kolla på valpen! Carl åker direkt tåg hem på lördag för han har en ishockey mach på söndag morgon. Det ska bli så kul! Jag ska ju inte hem något eftersom jag har pryo i Hudik, men ska bo hos mormor från söndag eftersom hon bor i stan. Hoppas att det kommer att bli roligt! Ska städa marsvinesburarna också idag för mamma får ta hand om marsvinen medans jag är borta. Kommer att sakna familjen men det är ju bara i 7 dagar jag kommer att vara borta så.

Dagen i skolan har mest bara varit tråkig men vi slutade jätte tidigt, kl 13, eftersom de skulle göra något i fiket tror jag. Härligt att sluta tidigare juu. Längtar så fruktansvärt tills imorgon alltså! Tåget åker klockan 18 någon gång, så vi kommer fram ganska sent vid 21 ungefär.  Har inte bokat biljett än men ska göra det så fort mamma kommer hem. Nu gör nog sig morfar o Kristina iordning för att fara! Vad roligt det ska bli, ska ringa ikväll o höra om Selma (Morfars katt) o Zappo kommer överens.

Hejsvejs! 

Av Linn - 24 september 2008 18:53

Ibland blir jag så jävla less på folk. Det är det ena med det andra, allt är fel, och det klagas på allt. Gör någonting åt det istället för att bara gå omkring och gnälla.


Samma sak med maten, som till exempel när det var vegetarisk mat på skolan igår så hörde jag många som sa något i stil med; "Fy fan, det blir nå vegetariskt skit idag, bläää" Innan de ens hade gått upp och tittat.  Det är dålig stil tycker jag, är det inte jätte bra att att mattanterna försöker variera lite och inte köra samma mat varje vecka som de brukar göra? Och annars klagar ju alla på att det är samma mat hela tiden.

Äh, nu ska jag ducha.

Hejsvejs!

Av Linn - 23 september 2008 19:04

Nu är det så att Carls hockey mach var inte på lördag utan på söndag, därför får vi åka ner på fredagen istället. Det är ju iof bra men blir ju borta från marsvinen så länge! Mamma får sköta om dom, men buren ska ju städas 2 gånger i veckan och de ska ha mat minst två gånger om dagen. Men så får jag ju vara en extra dag med valpen! 

Undra om jag kommer att sakna familjen något, jo, när jag tänker efter kommer jag nog sakna mamma lite, vi får se. Kommer inte att kunna skriva här varje dag eftersom jag nog inte kommer att ha tillgång till dator på hela veckan och det blir så dyrt med blogg sms hela tiden,  men kan skriva i en bok och skriva över det här på bloggen sedan istället.

Nu ska jag ut i elsljusspåret med mamma.

Hejsvejs!

Av Linn - 22 september 2008 19:07

Yes, yes, yes! Jag fick praoa på miljöhuset!! Hon som jag ska prya hos ringde och sa att vi börjar klockan 8 på måndag. Blev så glad! Nu slipper jag prya på konsum, ica eller någonting annat vanligt.

På den senaste tiden så har jag haft väldig tur!


1. Morfar o Kristina ringde om valpen

2. Det fanns en valp kvar som ingen hade köpt

3. Jag fick vara med när de åkte och kollade på den (!)

4. De bestämde sig för att köpa den (Även fast det var en hane)

5. Jag fick prya där jag ville!


Haha, det låter kanske inte så hemskt turligt kanske, men jag brukar sällan ha så mycket tur på en gång!


Vi har inte ätit än fast klockan är 19:15, mamma är på ishockey o kollar på när Timrå spelar mot... Frölunda tror jag det var. Men är inte så värst hungrig, åt när jag kom hem från skolan. Vi ska göra den där Italienska soppan igen, den är bara så jävla god!

Nu måste jag städa åt marsvinen... *Suck

Hejsvejs!


Av Linn - 21 september 2008 20:44

Idag har morfar, jag, Carl & Kristina varit och kollat på valpen, och de bestämde sig för att köpa den!! Ni skulle bara ha sett dom, det var övernaturligt söta o de var så roliga, en av dom ställde sig och gnagde på min sko :) De ska hämta den på torsdag och på lördag efter Carls ishockey match ska vi åka ner med tåget till Morfar. Längtar!

Hejsvejs!

Av Linn - 20 september 2008 22:19

Imorgon så kanske vi ska få fara till bollnäs och kolla på en valp som morfar o kristina kanske ska köpa!! Det är tack vare mig som de gör det eftersom det var jag som hittade valparna på blocket, det har jag ju redan skrivit här vet jag! Som sagt så är det en hane, men Kristina verkar kunna acceptera det. Men det är inte säkert att vi (Carl o Jag) får åka med eftersom de kanske måste vara barnvakt åt Isak o Axel och då det finns inte plats i bilen för oss.. Men hoppas kan man ju!!


Annars så har det varit en ritigt rolig dag idag, jag och Djuro for ut till Hornslandet någonstarns och plockade svamp! En hel full stor korg fick vi med ollika svampar, bland annat gula kantareller, röd kremla, gul trumpetsvamp, blek taggsvamp, fårticka och lite carljohan som vi sedan fick slänga för den var maskäten. Är ju inte någon expert på svampar men lite kan jag.

Ända från klockan 11 på morgonen till klockan 16 på eftermiddagen var vi ute och plockade. Vi gick långt, kanske lite mindre än en mil, men det är ju myyyycket jobbigare att gå i skogen än på trottoar eller i en stig kan jag ju säga. Men det var väldigt roligt. Ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll för jag längtar så himla mycket tills imorgon, även om det inte är säkert att vi får följa med.  Fast de ska inte köpa valpen då, bara bestämma om de ska köpa honom eller inte.

Ändå så har vi funderat på namn;

Anskar

Pelle

Zacco

Zacco tycker vi alla är finast men man måste ju se valpen först innan de bestämmer namn. Undrar hur Selma kommer att reagera på en ny kompis, den de ska och kolla på är van vid katter, men grejen är att Selma ínte är van vid valpar...

Hejsvejs!

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards