LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under juli 2009

Av Linn - 31 juli 2009 16:01

Idag har jag solat. Solat och läst. Det är det enda som jag har gjort idag. Det är grymt varmt ute nu. Hoppas att jag blivit lite brunare, men jag ska inte vara så säker. Blir aldrig röd (endast vid extremt ovanliga fall) och det är jag enormt tacksam över men problemet är att jag aldrig blir brun heller. Speciellt inte här i sverige, solen tar inte alls på samma sätt. Men nu ska jag vara glad över att det är sol i sverige överhuvudtaget.


Tåget som jag ska åka med går klockan 7 ikväll, ganska snart alltså. Ska ju upp till östersund till min vän Annica  och hitta på lite roligt hoppas jag, vi ska ju på yran imorgon också. Undrar vad jag ska ha för kläder? Får fundera på det. Men tar datorn med mig upp.


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 30 juli 2009 19:52

Imorse klockan 9 väcktes jag av en surrande fluga i mitt öra. Irriterande. Men vi skulle ju till stan så annars hade ju ändå mamma väckt mig vilket hade varit ungefär samma sak.


Det blev den där jackan på jc ändå. Men det var också det enda som jag köpte förutom moped-hjälmen då förståds. Var och kollade på jeans på Gina T, hittade faktiskt ett par snygga ljusa men vet inte om jag ska köpa, måste fundera lite innan.


Calle, jag, Gustav och pappa har varit ute på en runda med motorerna. Jag på moppen, pappa på motorcykeln och carl & gustav på fyrhjuling. Riktigt trevligt.  Nu finns inte så mycket att göra, har nyss ätit middag. Men ser fram emot storssjöyran på lördag :)


Puss  /Linn

Av Linn - 30 juli 2009 00:32

God kväll. Jag ska alldeles strax bege mig till sängen men måste bara skriva några rader här först. Skulle ju ändå avsluta datorn för den stog på.

Carin och Kenneth har åkt hem idag. Det var jätte fint väder med massor av sol ända tills klockan 17 då det började spöregna, åska och blixtra. Hmm.


Ialla fall så har det varit en väldigt lugn kväll, jag, Carl och mamma har suttit och kollat på 2½ men och ätit upp en stor förpackning Ben & Jerry's. Mums, vad jag älskar den glassen. Pappa låg och snarkade på soffan så vi hörde knappt tvn. Hade lust att hälla ett glas isvatten över honom men sedan kom jag på att det är ju ändå hans födelsedag idag.


Imorgon ska jag till stan, måste köpa en jacka! Jag åker inte hem förens jag har en jacka. Jag måste ha en. Nu. Kan ju inte gå i min fula grå från förra året, usch och fy, bort med den. Också ska jag köpa en hjälm till moppen och en tröja på Gina. Kanske ett nytt nagellack. Men bara kanske. Har funderat på att köpa sånt där torrschampoo också, kan inte tvätta mitt hår varje dag längre då det har blivit helt förstört av att jag plattat med för hög värme och blekt det.


Sorry, men nu måste jag sova!


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 29 juli 2009 12:25

Idag gick vi upp tidigt för att gratta pappa som fyller 52 år. Ja, så gammal är han. En riktig gubbe. Okej,okej nu ska jag inte vara dum på hans födelsedag och allt.


Gustav och hans kompis kommit ut och de har med sig en liten hund som springer omkring här lite överallt. Fin, men tur att inte Zappo är hemma. Fast morfar har ju faktiskt gått en kurs med honom om att inte skälla på andra hundar så det skulle ju kanske bara ha varit bra träning.

Hur som helst har jag nyss beställt nåt grejs till marsvinen, för de har ju fortfarande den där förbannade skiten i pälsen. Det blev någonting som hette 'probolja' som visst ska vara jätte bra. Bara att massera in i pälsen, perfekt. Orkar inte ed att hålla på bada dom, så mkt jobb med att få dom torra och sådär, så nu ger jag allt mitt hopp till oljan.


Nu ska jag ut och sola lite, fint väder idag också :) Infogar en liten bild på den såkallade 'Prob-oljan'.


Puss  /Linn

Av Linn - 28 juli 2009 19:45

Blev lite kallare så jag behövde gå in och sätta på mig något varmare än shorts och linne. Vi sitter ute på altanen förstår ni. Tänkte att jag kunde skriva lite här också eftersom datorn ändå var på.

Marsvinen har fått vara ute på gräset hela dagen och jag städade marsvinsburen nyss så de är väldigt glada. Ska snart titta på 'Allsång på skansen' för kussen är med i publiken så vi ska kolla om vi ser henne. :)

Carin håller på att göra marängtårta och det luktar gott i hela huset.


Puss & Kram  /Linn

Av Linn - 28 juli 2009 18:22

Nu är äntligen det varma vädret här! Idag har det varit riktigt soligt och varmt och hoppas på ännu bättre i morgon.

Har nyss ätit massor av fisk, aborre och sik. Åt mycket av sik, min favvo.

Var ute på en långpromenad till båthusvägen idag sedan har vi som sagt grillat fisk och solat massor.

Ha det bra allihopa!


Puss /Linn

Av Linn - 28 juli 2009 12:50

Inte hunnit göra så mkt idag, nyss vaknat faktiskt. Vi ska ut och gå en sväng snart och sedan ska jag städa marsvinsburen. Kenneth har fått fisk av morfar och är överlycklig.


Har bokat biljett till östersund på fredag kväll. Ganska långt, 3 timmar och 25 minuter tar det att åka.

Måste gå nu!


Puss /Linn

Av Linn - 27 juli 2009 20:46

Så heter talboken jag läser just nu. Ganska bra, ganska kul, men inte mer. Uppläsningen är dålig, det är författaren själv som läser. Men helt okej, ångrar inte att jag köpte den. Väldigt rolig vissa stunder.

Ha det bra!

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards