LiNnY´s  - Om allt & inget

Alla inlägg under augusti 2008

Av Linn - 29 augusti 2008 14:21

Önskar att jag kunde skriva här om det som hänt idag men det finns folk som känner mig som vet om den här bloggen, så jag kan inte. Jag hade både en rikitigt dålig och en riktigt bra dag idag. Härligt att det är helg nu i.af


Imorgon så ska jag till sundvall! :) Är såå himla sugen på att shoppa nu alltså, det var 1½ vecka sedan jag gjorde det sist ju! Fast har suttit o beställt massa kläder från H&M men det e ju inte samma sak. 

Ska städa marsvinsburen nu! Hejsvejs!

Av Linn - 28 augusti 2008 15:35

Idag har det varit en helt okej dag, lite tråkigt ibland men helt ok. Började dagen med matte, gjorde 15 tal, ganska bra med tanke på vilken matte lärare vi har... Sedan svenskan som var riktigt rolig, sedan teknik, där jag höll på dö av tistress, men sedan blev det lunch och det var sååå gott för mig idag, ostsås med paprika & bönor m.m Efter det så hade vi spanska, hon pratade mest, berätta om betyg och sånt, helt okej. Efter det hade vi SO som var riktigt intressant, vi pratade om narkotika. Sista lektionen var NO, inte vidare värst kul men lektionen var inte så lång. Efter det gick jag hem, möttes av en hemsk illa luktande doft som visade sig vara kokt blomkål, pratade lite med pappa & Carl, tog några vindruvor och satte mig här.

Det var hela min dag det.

Hejsvejs!

Av Linn - 27 augusti 2008 17:34

Hm, vart inte riktigt 100% nöjd men det blev helt okej. Det är jag som är bakgrunden, har gjort om bilden ganska mycket måste jag säga. Ni som är lite färgblinda kanske har svårt att läsa texten, ska kanske ändra färgen på den sedan.

Hejsvejs!

Av Linn - 27 augusti 2008 14:49

Det har varit blandat kul och tråkigt idag. Förmiddagen var skit men eftermiddagen blev bättre, spanskan blev inställd :) Pappa blev som vanligt skit arg och höll ett låååångt tal om hur viktigt det är med skolan blablabla... Ärligt talat så kan även jag tycka att spanskan blir lite väl ofta inställd ibland, vi ligger mil efter andra skolor och det kanske inte är så bra. I alla fall så ska jag på konfirmations möte ikväll -med föräldrarna! :/ Pappa får aldrig följa med så det blir mamma som vanligt. Vet inte om jag fortsätter går ända till slutet, men vi får väl se.

Mamma var o klippte sig igår, det blev super fint! Inte så fint just när hon kom hem dock, alldeles för platt, men sedan när hon körde med volymtången blev det grymt snyggt verkligen. På måndag så ska jag också klippa mig! Äntligen, säger jag bara, det var hur längesedan som helst jag gjorde det. ´Fast jag ska bara toppa det, försöker att spara ut håret nu. När jag har fått ännu längre hår så ska jag skaffa rakbena och lugg men det måste växa lite till först. Hade en hårdag idag, kände verkligen att jag måste klippa mig, så härligt det ska bli.

Hejsvejs! 

Av Linn - 26 augusti 2008 15:08

Idag har det varit sådär faktiskt. Ingenting har väl varit vidare värst kul, men inte aptråkigt i.af Annica följde med mig hem på håltimmen, vi gjorde inte så mkt, tittade på några kort och pratade om konfirmations mötet imorgon kväll.

På svenskan så fick vi göra ett stavningstest, det gick nog ganska bra hoppas jag. Har haft bra på de andra jag gjort förut och ska väl inte vara sämre nu. Längtar till helgen då vi ska fara till Sundsvall och shoppa... Behöver faktiskt långärmade tröjor nu till vintern.

Suck, nu ska jag städa marsvinsburen.

Hejsvejs!

Av Linn - 25 augusti 2008 15:03

Nu glömde jag jue att skriva om hur det var på hundutställningen, glömsk som jag är. ;) I.af så var det jätte intressant, med över 100 olika hundraser. Folk och hundar från hela sverige var där. Det var inte bara utställning, det hoppades och "apporterades" också. Morfar har ändrat sig, han vill ha en lapsk vallhund nu, det fanns en sån där som han förälskade sig i totalt. De har nästan samma psyke som en finsk lapphund men är korthåriga och ser ut lite som en mindre schäfer. Det fanns två jätte hundar där, fast båda var olika raser, dom nådde lite längre än till fickorna på mina byxor båda två. Ärligt talat så var jag lite rädd för dom, de skulle ju kunna äta mitt huvud i en tugga lixom... Men de var nog snälla. Jag hittade en ras som jag tyckte var jätte fin, men den hade ett väldigt krångligt rasnamn; Nova ------ Duck retriver någonting. Sedan fanns det en till som var väldigt fin, den hade ett lite lättare rasnamn, nämligen Tullare. Canaan dog och nordamericansk fårhund är andra raser som jag tycker är väldigt fina.

Hejsvejs!

Av Linn - 25 augusti 2008 14:01

Jahapp, nu har man gått första dagen i skolan dårå. Måste säga att det var mycket härligare nu när vi inte är minst men känner mig ändå sjuuukt underlägsen. Men men, det blir väl bättre. Hade inga riktiga lektioner idag, men många långa raster. Efter lunch blev allting bättre, haha, Anni och jag tog en genväg upp genom skogen när vi egentligen skulle gå, så vi slapp gå runt halva eljusspåret. Ingen av våra mentorer blir arg på oss om vi gör något sådant eftersom vi brukar sköta oss i vanliga fall, annat är det med killarna.

Idag fick vi välja slöjd, jag valde faktiskt träslöjd, man måste ju prova på något annat, dessutom så skulle Annica ha blivit ensam tjej där annars.

Hejsvejs!

=)

Av Linn - 22 augusti 2008 16:28

Glömde att skriva att jag och morfar ska på hundutställning imorgon, det ska bli såå himla kul! Berättar hur det gick när jag kommer hem! Nu måste jag packa. Hejsvejs!

Presentation

Omröstning

Vilken är din värsta dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag
 Alla dagar är lika hemska
 Älskar alla dagar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards